Laserbehandling kan brukes for å behandle en lang rekke hudproblemer. Laser benyttes i dag hos oss for å fjerne blodkar, pigmentflekker, hår, arr, fødselsmerker, rynker,generell hudstramning/ hudforbedring av ansikt, hals og bryst samt for bedring av tørre slimhinner i underlivet, lettere urin inkontinens og vaginal tightening

Hva er en laser?

En laser er en veldig ren og intens lyskilde. Et laserlys vil bli absorbert i huden, og effekten laseren har vil avhenge av hvilken bølgelengde og energi som brukes. Ulike hudforandringer kan behandles ved å bruke ulike bølgelengder og energier. Bakgrunnen for dette er at ulike hudforandringer og farger absorberer forskjellige typer laserlys. Såldes vil en laserklinikk ha behov for mange forskjellige lasere for å kunne tilby effektiv behandling.

Hva er laserbehandling

Laser står for ”light amplification by the stimulated emission of radiation”. En laser omdanner elektrisk energi til en parallell lysstråle med en bestemt bølgelengde og energi. Et slikt laserlys vil bli absorbert når det sendes mot huden. For at laserlyset skal ha en effekt på huden må energien fra laseren bli absorbert av et mål. Dette målet kan for eksempel være blodårer, pigmentforandringer eller uønsket hårvekst.Du finner oss i Ørsta på Ørsta Torg! Vi ligger ca en times kjøretur ifra Ålesund!

kundeklubb-kropp

Fordeler med laserbehandling:

• Reduserer risiko for infeksjon
  • Reduserer risiko for blødning
  • Tillater presis behandling av hudproblemene
  • Erstatter behovet for kirurgi
  • Reduserer risiko for arrdannelse og skade på omliggende vev
  • Tillater en rask prosedyre, uten behov for mye bedøvelse

Les mer om bruk av laser til bruk for: