Hva er Dermapen™?

Dermapen  er en avansert form for microneedling. Med denne kan vi oppnå en hudforbedring helt uten kirurgi.

Dermapen behandling reduserer rynker og linjer, akne arr og gir en fastere og yngre hud og en synlig forbedring av den generelle hudtilstand allerede etter 1. behandling!

En ny generasjon behandling med fantastiske resultater. Så godt som smertefri og du kan gå rett på jobb allerede dagen etter behandling.

Dermapen er en super behandling for å oppnå hudforbedring!

De aktive ingrediensene  og virkestoffene som brukes i en behandling med Dermapen er av høyeste oppnåelig konsentrat og kvalitet som er basert på naturlige virkestoffer som growth factors, lavmolekylær hyaluronsyre og vitaminer. Sammen aktiverer disse hudens egne celler og kollagen til regenerering og på den måte reduserer rynker og linjer, og gir deg en hudforbedring i form av en yngre hud.

Dermapen er fantastisk til behandling av slapp hud på hals og solskadet hud på bryst/decollète

Dermapen™ glir over huden med korte nåler og skaper millioner av kanaler. Disse kanalene kan frakte opptil 80% flere aktuelle næringsstoffer som trenger dypt ned i huden og gir næring til cellene og gir huden en kollagen boost.

Ved å lage mikroskopiske huller i huden, stimulerer Dermapen til reparasjon og ny cellevekst. Resultatet blir økt produksjon av kollagen med liten nedetid og ingen risiko for pigmentering. Dermapen™ i kombinasjon med ulike peels, mesoterapi og led lys gjør at vi kan tilrettelegge den riktige behandlingen til din hudtilstand og skreddersy for optimalt resultat.

Sammenlignet med tradisjonelle derma-rollere er Dermapen™ mer skånsom, tryggere og mindre smertefullt.

Dermapen™ bruker også engangs nålhoder, og vi kan stille lengde på nålen slik at vi kan behandle mer ømfintlige områder, samt steder det er vanskelig å komme til. Som feks. rundt øynene, øyelokk, øreflipper, hals, lepper og på nesen.

Hva kan behandles med Dermapen?

• Oppstramming av hud
  • Hudforbedring
  • Pigmenteringer
  • Akne arr
  • Fine linjer og rynker, også rundt øyne og munn
  • Store porer
  • Strekkmerker
  • Ny glød i huden
  • Keloide arr
  • Brannskade

• Generell hudforbedring: 4-6 behandlinger med 4 ukers mellomrom.
  • Acne arr: 6 behandlinger med 6 ukers mellomrom.
  • Strekkmerker: 4-8 behandlinger med 4-6 ukers mellomrom.

Hvor lang tid vil det ta før jeg ser resultater?

Som regel vil du se hudforbedring allerede etter første behandling. Mer synlige og langvarige og resultater får vi etter 4 til 6 behandliger. Hudens tilstand vil fortsette å forbedres over 6 til 12 måneder etter fullførte behandlinger, spesielt om de kombineres med riktige produkter til hjemmebruk.

Er behandlingen smertefull?

Ved bruk av de korte nålhodene er behandlinger med Dermapen™ relativt smertefritt. Behandlinger som krever bruk av nålhoder lengre enn 0,5mm kan være noe smertefullt, men behandlingstiden er rask.

Er det noe nedetid etter behandling?

Generelt sett, nei. Men du kan oppleve rødhet i ansiktet i 12-48 timer etter behandling. De fleste kan fint gå tilbake til sine daglige aktiviteter rett etter behandling. Du kan bruke en dekkende BB krem etter behandling som beskytter huden og dekker over røde partier. Du vil ikke flasse av Dermapen behandling dersom du ikke tar peeling samtidig.

Kan effekten av Dermapen økes ved kombinasjonsbehandlinger?

Ja, effekten kan økes ved for eksempel å ta ulike peelinger og/eller mesoterapi tilpasset hver enkelt sitt behov.

Hvem kan ikke behandles med Dermapen?

• Pågående akne og cystisk (Vi anbefaler behandling med blått lys og kremer først for å redusere akne – se meny)
  • Betennelse i huden
  • Eksem